Sunday, May 1

apa yang kite x suke itulah yg terbaik.....

actually aku x suke ngan kdudukan aku sbgi plaja form6....
argh!!sgt mnyeksakan...aku mgaku aku pilih form6 sbb my mom suruh...die yg paksa aku g smpikan hti aku mmbrontak....adakah aku ni jahat???aku bukan nk hancorkan harapan diowg tp camne ngan khidupan aku diowg pnah amek tau ke.....apa yg aku suka apa yg aku x suke diowg x nak tau ke....itulah yg aku pikirkan mse mula2 msok form6 dulu.....dan apa kesan nyer pda aku kgkwn smue mmndg rendah kat aku...pinggirkan aku...cikgu2 plak hanya mmpunyai tanggapan yg negatif je..wlaupon x mnyuarakan tp aku tau...saat tu aku pikir yg x de sesapa yg nak tolong aku utk kluar drpd smue ni...aku tertekan ngan smue ni ngan bpak aku yg sakit..mmbuatkan tekanan aku btambah2 mggunung....smpikan mnyalahkan takdir aku sndiri...aku putus asa....putus harapan...seolah olah hidop aku da berakhir.....dan hari tu aku berhenti berdoa...spatutnya aku minta pertolongan drpdNYA...tp aku buat sbaliknya....
mmg payah dan azab nya utk membuat kputusan......

HAR INI....
Allah masih sygkan aku......DIA brikan aku hidayah utk truskan jgk form6 ni..saat tu nafas baru dtiupkan dlam smgat aku.....tahun 2011 serta merta aku nk prubahan dlam hidop aku...tetiba je smgat aku tiggi mggunung...mlgkah kaki ke klas 6 atas 3 mmbuatkan aku btambah yakin...btmbah smgat...wlupon pmulaan agak gagap....skarang tuhan mmberikan aku peluang...yes!!aku nak berjaya...
ckgu da mula mmberi semagat...ckgu zubaidah thanks a lot...
skang aku mula bergaul ngan diowg dlm klas...n happy utk hari esok,..... :) harini jgak aku x henti2 berdoa...

moralnya:apa yg kite x nak tu mrupakan yg terbaik utk kita...skali kita da mlagkah jgn sesekali toleh kblakang...bnyk2 berdoa sbb Allah adalah tmpt yg tepat utk memita pertolongan....jgn sesekali sombong k!


xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...