Monday, March 26

memakai hijab?? fesyen atau agama?

assalamualaikum,


selepas melihat seseorg blogger memakai hijab..wa sgt2 cantik
pastu tertarik sgt nak pki hijab style die...
uuwalla...agak2 kene ke x ngan gupe bntuk muke aku yg brbntuk sphere..
naa...persoalan tu akan jd no. 2 stelah persoalan yg per1 x terjawab...
samada aku brhijab ni krana agama dan ALLAH or dsbabkan fesyen smata2


MAAF MNGGUNAKAN GAMBA2 HELIZA DSINI...OLEH KRANA DIA BOLEH DANGGAP ROLE MODEL UTK MUSLIMAH2 YG BERTUDUNG...pndapat aku la...suke mata beso die!
tepok dada tanya slera....
btw tringat mse aku start pki hijab mse umo 14 tahun.....
nak tau knape?
malu nk dceritakan tp yelah skadar iktibar kpd wanita2 dsana...
hahaha.....malu x malu jgak la mse tu...
yelah 13 tahun bru nak knal dunia rmaja tu hape kan?
so aku g  kdai dgn free hair...tshirt n sluar pndek...
klu nak ingat kan balik aku la manusia pling jahil mse tu....
well aku kan mata sepet so mak aku slalu ckp aku ni ghupe cina 
de la jgak aku g kdai nyonya tu..die bleh bantai ckp cina ngan aku..
hahaha....mmg x patot
so ngan fesyen jahil tu aku menonong g kdai....
n then trsrempak ngan sorg pakcik ni yg mgikut pndagn mata kasar mmg alim dan kuat agama...
korg nk tau pe die ckp.....ALLAHUAKBHAR...smbil paling muke kat tmpat lain...


aku dpt rsekan yg aku la manusia paling kotor dlm dunia ni...
malu sesgt2....pastu aku tros decided nk pki hijab...


haa...tu la prmulaan ya...
tp x lame pastu aku knal pesbok..ingat nk suka2 la kan....
so ble aku tgok bdk2 pompuan lain free hair kt pic pesbok
aku tros trikot2....so aku jahil balik...ha yg dasat nye kat facebook free hair
tp ble kat luar aku bhijab....itu munafik ke?
yes! mmg munafik...arghh!! mmg celaru....
kat pesbok plak aku join da club anti murtad
kat ctu diowg post mcm2 mngenai hukum hakam islam
so aku terbaca satu post mngenai org pompuan berhijab...
dan dsitu titik tolak aku btol decide nk pki hijab
forever and ever......so aku gigih buang pic2 aku yg free hair...
dlm blog ni pon...
so aku da serik nk jd munafik2 ni...suda2 la buat bnyk dosa kan?
dosa2 lain tak terkira ini dtmbah ngan bukak aurat
nauzubillah......mntak2 djauhkan jauh2....


so samaade kerana fesyen atau agama...mnutup aurat mmg dwajibkan
so x de alasan kate blom smpai hidayah la pe la...
kate2 ust azhar:"org2 yg bertudung kerana fsyen lebih baik drpd org yg tk pki lgsung"
ini bermakne...kite dwajibkan berhijab bg mnutup rambot yg sedia cntik tu
biarla husband yg tgok...x yah org lain...
sbb tu kite ni wanita sgt2 special d mata ALLAH S.W.T


so akhir kate,moh la kite bersama2 memakai hijab
utk diri sendiri dan agama....
ohkeh!








xoxo

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...